Leta i den här bloggen

tisdag 1 april 2014

Fruktfrukost

Det sägs att frukosten är dagens viktigaste mål och jag håller fullständigt med. Jag älskar frukost och tar mig alltid tid att sitta länge och njuta. På helgerna lyxar vi ibland med ägg, bacon och pannkakor eller våfflor och självklart alltid nybakat bröd, numera glutenfritt förstås. 

På vardagsmorgnarna brukar jag variera mellan havregrynsgröt och min nya favorit fruktsallad. Det brukar vanligtvis också slinka ner några glutenfria smörgåsar. 

Fruktsalladen gör jag oftast på banan, äpple, apelsin och päron som jag skär i bitar och blandar med lite yoghurt, så att det blir så där härligt krämigt. Sedan toppar jag med russin, solroskärnor, pumpafrön, linfrön och sist men inte minst strör jag över ingefära och kanel. En supergod kickstart på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar