Leta i den här bloggen

onsdag 21 maj 2014

Pannkaksfrukost

Jag har kommit in i en period då jag äter pannkakor till frukost mest hela tiden, minst två gånger i veckan i alla fall. Det är ju så gott! Tillbehören varierar jag mellan sylt och keso, banan och nutella och stekta äppelbitar med kanel och socker. Lite cane syrup ringlar jag också alltid över mina pannkakor. Här kommer mitt egenkomponerade pannkaksrecept med extra fibrer för att kompensera för de lite mindre nyttiga tillbehören ;)

Mina frukostpannkakor (1 portion)
1 ägg
1 dl mjölk
3 msk maizena
1 msk havremjöl
1 tsk psylliumfröskal
1/2 dl vatten
1 krm salt
1 tsk olja
Olja eller smör till stekpannan

1. Vispa ihop alla ingredienser. Låt svälla en stund i rumstemperatur.
2. Hetta upp lite matfett i en stekpanna och grädda tunna pannkakor på hög värme någon minut per sida tills de får fin färg.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin glutenfri blogg! Kolla gärna in min glutenfria bakblogg där jag bakar utan färdiga mjölmixar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det ska jag göra, bra bakinspiration kan man inte få för mycket av :)

      Radera