Leta i den här bloggen

tisdag 18 mars 2014

Hemmagjorda hamburgare

Även om vissa snabbmatsrestauranger har hamburgare med glutenfritt bröd har jag hört att man ändå inte kan lita på att de är helt glutenfria, därför har jag inte vågat testa. Men vad gör det när det är så mycket godare med hemmagjorda hamburgare och dessutom mycket nyttigare.

Här hemma brukar jag stå för hamburgerbröden och Erik fixar färsen, en lyckad uppdelning eftersom jag älskar att baka och Erik gör världens saftigaste och godaste hamburgare. Hemligheten för saftiga burgare är att använda blandfärs och att arbeta färsen så lite som möjligt.

Hamburgare (4 st)
400 g blandfärs
Salt och peppar

1. Forma färsen försiktigt till fyra hamburgare, salta och peppra.
2. Stek i olja några minuter på varje sida.

Recept på mina goda glutenfria hamburgerbröd hittar du här.

Värm hamburgerbröden och lägg ihop hamburgarna med valfria tillbehör, t ex isbergssallad, tomat, stekta lökringar, smörgåsgurka, dressing, senap och ketchup. Servera med coleslaw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar